Privacy statement

Uw privacy is belangrijk

Baanmakers is expert op het gebied van verbinden van professionals met vooraanstaande technische bedrijven. Wij streven naar een perfecte match tussen kandidaat en opdrachtgever. Bij deze missie staat centraal dat wij transparantie bieden over welke gegevens wij over u verzamelen, hoe deze gegevens worden gebruikt en met wie de gegevens worden gedeeld. Dit privacy beleid is van toepassing wanneer u gebruikmaakt van onze diensten (zie onderstaande beschrijving). Wij bieden kandidaten en opdrachtgevers keuzes over de gegevens die wij verzamelen, gebruiken en delen zoals is beschreven in dit privacy beleid.

Inleiding

Wij als baanmakers hebben een passie voor mensen en techniek. Daar ligt onze kracht. Het is waar we goed in zijn. We verbinden professionals op verschillende niveaus en bedrijven in de volgende branches:  bouwkunde, civiele techniek, werktuigbouwkunde en installatietechniek.

Ons privacy beleid is van toepassing op alle gebruikers of andere partijen die van onze diensten gebruik maken. Uw gegevens worden verzameld op het moment dat u uw gegevens achterlaat of invult op onze website. Van onze geregistreerde gebruikers (‘kandidaten of opdrachtgevers’) worden de volgende gegevens genoteerd:

  • NAW gegevens, e-mail, adres, postcode, telefoonnummer, werkervaring, begeleidende brieven.
  • Profielgegevens, openbare gegevens en email adres wanneer men verifieert via Linkedin.
  • Curriculum vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring
  • Gegevens over trainingen en opleidingen en/of testen
  • Gegevens over beschikbaarheid en verlof.
  • Andere gegevens die van belang (kunnen) zijn in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de kandidaat, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften.
  • Pasfoto op vrijwillige basis.

Aanvullende gegevens vanaf het moment van plaatsing (arbeidsovereenkomst):

  • nationaliteit, BSN-nummer, kopie- van het originele ID bewijs, werkvergunning.
  • overige gegevens die gerelateerd zijn aan de personeels-, salaris- en verzuimregistratie en medische geschiktheid (t.a.v. VCU) alsmede overige informatie die noodzakelijk is voor het verwerken van de plaatsing en/of noodzakelijk voor juridische/fiscale/ commerciële doeleinden.

Diensten

Dit privacy beleid, met inbegrip van ons Cookiebeleid, is van toepassing op uw gebruik van onze diensten. Onze diensten betrekken het verbinden van kandidaten met opdrachtgevers d.m.v. detachering, werving & selectie, carrière/loopbaan advies en bemiddelen van ZZP’ers.

Dit privacy beleid is van toepassing op alle kandidaten, opdrachtgevers en andere gebruikers die van onze diensten gebruik maken of welke via derden aan onze gebruikers worden aangeboden. www.baanmakers.nl en onze nieuwsbrieven vallen ook hieronder.

Databeheerders en contractpartijen

De beheerder van uw persoonlijke gegevens die zijn verstrekt aan, verzameld door of voor, of verwerkt in verband met onze geleverde diensten is Baanmakers. Dit privacy beleid (met inbegrip van ons Cookiebeleid en andere documenten waarnaar in dit privacy beleid verwezen wordt) en updates zijn van toepassing op het gebruiken en het delen van persoonlijke gegevens van u als gebruiker van onze diensten.

Wijziging

Wijzigingen in het privacy beleid zijn na de ‘ingangsdatum’ van toepassing op uw gebruik van onze diensten. Baanmakers kan dit privacy beleid aanpassen. Als wij hierin wezenlijke wijzigingen aanbrengen, stellen wij u via onze nieuwsbrief of langs andere weg hiervan op de hoogte, zodat u de kans hebt om de wijzigingen door te nemen voordat ze van kracht worden. Als u niet akkoord gaat met de wijzigingen, kunt u bezwaar aanbrengen. Als u onze diensten blijft gebruiken nadat wij een kennisgeving over onze wijzigingen in dit privacy beleid hebben gepubliceerd of verzonden, erkent u dat dit betekent dat het gebruiken en delen van uw persoonlijke gegevens onder het bijgewerkte privacy beleid vallen.

Door ons verzamelde gegevens

Registratie

Als u diensten van ons wilt afnemen, moet u gegevens opgeven, waaronder uw naam, uw e-mailadres en/of mobiele nummer, en een woon/verblijfplaats. In sommige gevallen hebben wij een BSN nummer nodig. Als u onze diensten afneemt, dient u betalings- en factureringsgegevens te verstrekken.

Plaatsen en uploaden

We verzamelen uw persoonsgegevens wanneer u deze verstrekt aan de medewerkers van Baanmakers of aan derden die gebruik maken van onze diensten. Opdrachtgevers, klanten, verzekeraar, payrollbedrijven kunnen gegevens aan ons verstrekken om te voldoen aan onze loonbetalingsverplichtingen en identificatieplichten.

Partners

Wij ontvangen persoonlijke gegevens over u wanneer u de dienstverlening van onze partners (payrollbedrijven, verzekering, opdrachtgever, belastingdienst) gebruikt

Gebruik van onze diensten

Wij registreren persoonsgegevens wanneer u van onze diensten gebruik maakt. Wij gebruiken deze gegevens om u te identificeren aan de diensten die wij u leveren. Tevens gebruiken wij deze gegevens om de loonbetaling en facturatie aan derden (of rechtstreeks) te kunnen doen.

Hoe wij uw gegevens gebruiken

We gebruiken uw gegevens om onze diensten te ontwikkelen, leveren en te factureren. Wij gebruiken de gegevens die wij over u hebben om onze diensten te leveren en te personaliseren, onder andere met behulp van geautomatiseerde softwaresystemen (Afas Software)

Alle eerdergenoemde informatie/gegevens welke worden verzameld, verwerkt en opgeslagen door Baanmakers worden gebruikt voor de navolgende doeleinden:

  • Het zorgdragen door middel van zoeken naar opdrachten/banen en het matchen hiervan zo goed mogelijk en op maat te laten gebeuren ofwel het ‘bemiddelen’.
  • Het adviseren en/of begeleiden van een actieve of toekomstige loopbaan.
  • Voor een correcte en verplichte administratie ter uitvoering van een eventuele arbeids- of bemiddelingsovereenkomsten.
  • Om u zowel per e-mail, telefoon en/of post op de hoogte te houden van onze dienstverlening.
  • Om u op de hoogte te houden van onze marketing activiteiten zoals evenementen, nieuwsbrieven en/of trainingen.
  • Om onze website en andere systemen up-to-date te kunnen houden alsmede het ontwikkelen hiervan.
  • Uw geschiktheid en beschikbaarheid te kunnen beoordelen om zodoende u te kunnen bemiddelen naar onbepaalde of bepaalde tijd werk, danwel een opdracht.
  • Voor managementdoeleinden, het ondervangen van interne controles en bedrijfsveiligheid alsmede het laten uitoefenen van audits en accountantscontroles.
  • Voor kwaliteitsdoeleinden ten aanzien van een (kwaliteit) certificering
  • Voor naleving van wet- en regelgeving ten aanzien van de arbeidsrelatie. Hierbij moet u denken aan arbeidswetgeving, fiscale- en sociale zekerheidswetgeving.

Communicatie

We nemen contact met u op via e-mail, mobiele telefoon, kennisgevingen op onze websites of in berichten in uw Postvak IN. Tevens nemen wij (indien nodig) contact op met de desbetreffende opdrachtgever om afspraken in te plannen om uw sollicitatiegesprek in te plannen. U kunt uw communicatievoorkeuren op elk gewenst moment wijzigen

Marketing

We gebruiken uw gegevens om u te informeren over onze (nieuwe) vacatures en diensten via onze nieuwsbrief.

Beveiliging en onderzoek

Wij gebruiken gegevens voor beveiliging, fraudepreventie en onderzoek. Wij gebruiken uw gegevens als dit volgens ons nodig is uit veiligheidsoverwegingen of voor onderzoek naar mogelijke fraude, of andere overtredingen van onze Gebruikersovereenkomst of dit Privacy beleid en/of pogingen om onze professionals schade te berokkenen.

Archivering van communicatie

De communicatie tussen onze medewerkers, u en derden die betrokken zijn bij het aanmeten van onze diensten worden vastgelegd in ons softwaresysteem (Afas Software). Deze gegevens worden gebruikt om uw werkzaamheden veilig en verzekerd uit te laten voeren bij derden.

Dienstverleners

Wij kunnen anderen inschakelen voor de loonbetaling (zoals bijvoorbeeld payrollbedrijven). Zij hebben toegang tot uw gegevens voor zover redelijkerwijs noodzakelijk om de taken uit te voeren en mogen deze gegevens niet openbaar maken of voor andere doeleinden gebruiken.

Wettelijke openbaarmakingen

We moeten uw gegevens mogelijk delen als wij van mening zijn dat wij hiertoe wettelijk zijn verplicht of om uw en onze rechten, alsmede die van anderen, te beschermen. Het is mogelijk dat wij gegevens over u openbaar moeten maken wanneer wij hiertoe worden verplicht door een wet, dagvaarding of andere juridische procedure of als wij in goed vertrouwen van mening zijn dat openbaarmaking redelijkerwijs noodzakelijk is om (1) vermeende of feitelijke onwettelijke activiteiten te onderzoeken, te voorkomen en actie hiertegen te ondernemen of politie en justitie bij te staan; (2) onze overeenkomsten met u af te dwingen, (3) vorderingen of aantijgingen van derden te onderzoeken en ons hiertegen te verdedigen; of (4) de rechten en veiligheid van Baanmakers, onze kandidaten of opdrachtgevers, medewerkers of anderen uit te oefenen en te beschermen.

Gegevensopslag

Wij bewaren de meeste van uw persoonlijke gegevens zolang u gebruik maakt van onze diensten met een maximum van 3 jaren. Wij bewaren uw persoonlijke gegevens zolang u onze diensten afneemt of dit nodig is om u onze services te bieden. Dit omvat door u en anderen aan ons verstrekte gegeven en gegevens die werden gegenereerd door of afgeleid uit uw afname van een dienst van ons. Zelfs als u alleen gebruikmaakt van onze nieuwsbrieven, bewaren wij uw gegevens.

Recht op toegang tot en controle over uw persoonlijke gegevens

We bieden veel keuzes ten aanzien van het gebruiken en delen van uw gegevens

Voor persoonlijke gegevens die wij over u hebben:

Gegevens verwijderen: u kunt ons vragen al uw persoonlijke gegevens of slechts bepaalde gegevens te wissen of te verwijderen (bijv. wanneer deze niet meer nodig zijn om u onze diensten te bieden).

Gegevens wijzigen of corrigeren: u kunt sommige van uw persoonlijke gegevens wijzigen door contact met ons op te nemen (als er iets onjuist is). Dan zullen wij uw gegevens wijzigen, bijwerken of herstellen.

Bezwaar maken, of het gebruik van gegevens beperken of verbieden: u kunt ons vragen om het gebruik van al uw of sommige persoonlijke gegevens te stoppen (zoals wanneer wij geen juridisch recht hebben om deze te gebruiken) of het gebruik te beperken (wanneer uw persoonlijke gegevens onnauwkeurig zijn of onrechtmatig worden bewaard).

Recht op toegang en/of meenemen van uw gegevens: u kunt ons vragen om een kopie van uw persoonlijke gegevens en een kopie van uw persoonlijke gegevens die machinaal leesbaar is.

U kunt contact met ons opnemen via de contactgegevens hieronder, zodat wij uw verzoek in overeenstemming met de toepasbare wetgeving kunnen overwegen.

Overige belangrijke informatie

Beveiliging

Wij controleren op veiligheidsrisico’s en proberen deze te voorkomen. Wij implementeren veiligheidsmaatregelen die zijn ontworpen om uw gegevens te beschermen, zoals HTTPS. Wij controleren onze systemen regelmatig op mogelijke veiligheidsrisico’s en aanvallen. Wij kunnen de veiligheid van uw gegevens echter niet garanderen. Er bestaat geen garantie dat niemand zich toegang verschaft tot gegevens en deze openbaar maakt, wijzigt of vernietigt na schending van onze fysieke, technische of bestuurlijke veiligheidsmaatregelen.

Juridische grondslagen voor verwerking

Wij hebben een juridische grondslag om gegevens over u te verzamelen, gebruiken en delen. U hebt keuzes wat betreft ons gebruik van uw gegevens. U kunt de door u verleende toestemming op elk gewenst moment intrekken door contact met ons op te nemen. Wij zullen persoonlijke gegevens alleen verwerken waar er hiervoor juridische grondslagen bestaan. Juridische grondslagen bestaan uit onder andere toestemming (waar u toestemming hebt verleend), een overeenkomst (waarbij verwerking nodig is voor de levering van onze diensten bestemd voor u) Waar wij vertrouwen op uw toestemming om persoonlijke gegevens te verwerken, hebt u het recht om uw toestemming op elk gewenst moment in te trekken of te weigeren en waar wij vertrouwen op legitieme interesse (nieuwsbrief), hebt u het recht om bezwaar te maken.

Contactgegevens

Mocht u na het lezen van dit document nog vragen hebben over de bescherming van uw persoonlijke gegevens, neem dan contact op met de functionaris voor de gegevensbescherming. Mevr.. M. Dollekamp via e-mail: info@baanmakers.nl